SMART mål
Att under vårterminen 2019 öka lärarnas medvetenhet kring hur deras undervisning påverkar elevernas lärande och studiero. Målet har arbetats fram av skolans ledningsgrupp som en del i skolans utvecklingsarbete.
VT 2019 - Vårboskolan
Formativ bedömning Kollegialt arbete
Genomförs av
Inger Levin, Maria Söderling, Olle Strömbeck
Senast uppdaterad av Olle Strömbeck - 03 jun 2020

Slutsats

Ingen slutsats än


Hur vet vi att eleverna är i lärande?
Förväntad effekt i verksamheten
Tre pedagoger från Kvalitetsteamet har arbetat i var sitt arbetslag. Uppdraget har haft två delar. En del har varit att stötta arbetslagsledarna i det pågående utvecklingsarbetet, vilket har dokumenterats i Kvalitetskorten. Den andra delen har varit att arbeta operativt mot sju lärare, som skolan har valt ut.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet

Inget förväntat stöd definierat än


Genomförande
Insats 1
Uppdraget har bestått av följande moment: - Operativt samarbete med sju lärare, vilket har innefattat planering och genomförande av lektioner, samt reflektion kring hur undervisningen har haft effekt på elevernas lärande. - Samplanering med arbetslagsledare. - Medverkan i arbetslags- och ledningsgruppsmöten, i de delar som har berört skolans utvecklingsarbete.
Senast uppdaterad av Olle Strömbeck - 23 aug 2019
Effekt 1.1
Rektors utvärdering: “Enskilda medarbetare har utvecklats i sin lärarroll och man har gemensamt med arbetslaget lagt en grund för undervisningsutveckling genom att lärare har blivit medvetna om sin egen roll när det gäller elever i lärare. Kvalitetsteamet har fungerat som katalysatorer och varit väldigt värdefulla bollplank, reflekterande kollega, kritisk vän mm. De har fått våra pedagoger att våga prova och utmana sig själva i sin lärarroll”. “Det har varit väldigt framgångsrikt att arbeta med Kvalitetsteamet i ledningsgruppen när vi har fokus på utvecklingsarbete. Det har skapat en helhet och ett gemensamt ägandeskap för oss alla.”
Senast uppdaterad av Olle Strömbeck - 23 aug 2019