SMART mål
Skapa likvärdiga förutsättningar för elever och lärare
HT 2019 - Dalslundsskolan 4-6
Genomförs av
Jenny Olsson Mohammad-Ali
Jenny Olsson Mohammad-Ali
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali -
23 aug 2019
Slutsats
Ingen slutsats än
Uppdragsbeskrivning
Förväntad effekt i verksamheten
Eleverna ska få en mer rättsäker bedömning.
Lärarna ska utveckla sin bedömarkompetens.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Inget förväntat stöd definierat än
Genomförande
Insats 1
Stötta lärarna i deras diskussioner i planeringen av uppgifterna
Stötta vid genomförandet av bedömningslektionerna.
Stötta i diskussionerna vid sambedömningstillfällena.
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali -
23 aug 2019
Effekt 1.1
Vikten av tydlighet gentemot elev kring vad som ska bedömas och hur
diskuterat hur mycket hjälp och stöttning som elever har rätt till i och inför bedömningssituationer
Flera lärare har provat och fortsatt med att bygga lärmatriser tillsammans med sina elever och därmed tydliggör progressionen i de förmågor som bedöms
Att i samarbete med andra tolka och bedöma elevers arbete vilket har lett till ökade pedagogiska diskussioner och en större trygghet i bedömningen för lärarna individuellt
Att lärarna tillsammans skapat gemensamma lektionsupplägg med träningsuppgifter och slutbedömningsuppgift har gett likvärdiga förutsättningar för eleverna i undervisningen
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali -
23 aug 2019