SMART mål
Att skapa fungerande mötesstrukturer för att arbeta med det systematiska kvalitetsarbete.
HT 2019 - Tågarpskolan
Kollegialt arbete
Genomförs av
Matilda Persson Sjödell
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell - 08 maj 2020

Slutsats

Ingen slutsats än


Stötta arbetslagsledaren i arbetet med det systematiska kvalitetsarbetet
Förväntad effekt i verksamheten
Att få fungerande mötesstrukturer och ökad kvalitet i det systematiska kvalitetasrbetet.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Att stötta arbetslagsledaren i att skapa fungerande mötesstrukturer och utveckla arbetet med det systematiska kvalitetsarbetet. 

Genomförande
Insats 1
Vi har parallellt med AL-mötet, onsdagar jobbat med det Systematiska kvalitetsarbete/samplanering. Där har jag varit helt okunnig från början och fått mycket hjälp av Matilda. Jag fick se hur man hade jobbat då på lågstadiet och hur vi skulle fortsätta jobba på mellanstadiet. Vi har diskuterat det i arbetslaget och startade vårt arbete då i början på terminen och fortsatt tills idag. Vi har också pedagogiska diskussioner (torsdagar ojämna veckor) samt elevärende (torsdagar jämna veckor). Pedagogiska diskussioner har Matilda varit med de veckor som var aktuella.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell - 10 jan 2020
Effekt 1.1
Det finns idag en tydlig struktur på alla arbetslagsmöten, både över terminen och innehållsmässigt. Arbetslagets har tillsammans med arbetslagsledaren hittat rutiner för att dokumentera det systematiska kvalitetsarbete som görs och på så sätt synliggöra detta arbete. Arbetslagsledaren känner sig idag trygg med sin roll och med det systematiska kvalitetsarbetet.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell - 10 jan 2020