SMART mål
Alla elever ska kunna, men hjälp av fakta, skriva en beskrivande text med rubrik och underrubriker. Texten ska innehålla styckeindelningar, stor bokstav och punkt, ämnesspecifika ord, samt sambandsord.
HT 2019 - Tågarpskolan
Genomförs av
Matilda Persson Sjödell
Matilda Persson Sjödell
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
10 jan 2020
Slutsats
Ingen slutsats än
Uppdragsbeskrivning
Förväntad effekt i verksamheten
Att stötta i undervisningen för att skapa strukturer för ökad måluppfyllelse och ökad tydlighet för eleverna.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Inget förväntat stöd definierat än
Genomförande
Insats 1
Att jobba med Cirkelmodell som jag har använt mig av klassen fick jobba med beskrivande texters struktur och språkliga drag.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
10 jan 2020
Effekt 1.1
Effekterna är att elever vet vad en sexfältare är, hur man kan skriva utifrån det och använda sig av i alla ämnen. Att eleverna skriver en beskrivande text med struktur och språk och innehåll som är givet för en fakta text. Elverna börjar använda sig mer av skiljetecken.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
10 jan 2020
Effekt 1.2
Mätpunkt 3
https://docs.google.com/document/d/1VRu2GCWptLWr6nJoH0137Q2wQE82XitD55llIycCJ7I
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
10 jan 2020
Effekt 1.3
Mätpunkt 2
https://docs.google.com/document/d/1ZFGoY-CaApl9T1YlbCpqOOC1gJtCx_8V-Mep7aiA6xQ
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
10 jan 2020
Effekt 1.4
Mätpunkt 1 v 40
https://docs.google.com/document/d/1n8860Cu3FDoq_uHJig2P8XzcNwOw34otOJZtEhqbRac/edit?usp=sharing
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
10 jan 2020