SMART mål
Inget SMART mål definierat än
HT 2019 - Dalslundsskolan 4-6
Genomförs av
Jenny Olsson Mohammad-Ali
Jenny Olsson Mohammad-Ali
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali -
10 jan 2020
Slutsats
Ingen slutsats än
Uppdragsbeskrivning
Förväntad effekt i verksamheten
- Genomföra de förmätingar som beskrivs i projektplanen
- Tillsammans med läraren ta reda på vilka förändringar som behöver göras men också involvera elevernas tankar och behov.
- Tillsammans med läraren diskutera hur förändringen i lärmiljön ska få en effekt i det kompensatoriska behovet i gruppen och tillsammans med läraren diskutera hur olika elevaktiva lektionsupplägg kan utföras och kombineras och hur de kan utnyttja lärmiljön för att optimera lärandet hos var och en av eleverna.
- Att i impelmenteringsfasen vara ett stöd för läraren då möblerna ställs på plats gradvis och då arbetet med rutiner, strukturer och samsyn i klassrummet skapas.
- Att under den genomförande fas tillsammans med läraren sträva efter att få mesta möjliga effekt av det flexiblare klassrummet i undervisningen och utvärdera vilken förändring och inverkan den nya närmiljön får.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Inget förväntat stöd definierat än
Genomförande
Insats 1
Elevenkäter som genomförs både före och efter, som rör frågor om arbetsro, trygghet, ljudnivå och arbetsställningar.
Ljudmätningar före och efter.
Observationer med fokus på samarbete i grupper.
Utvärdering av några kooperativa lärstrukturer och hur det fungerar att genomföra dessa före och efter.
Intervjuer med eleverna
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali -
10 jan 2020
Effekt 1.1
Projektet har under den här terminen gett följande resultat:
- utifrån intervjuer med eleverna kan vi se att den flexibla lärmiljön erbjuder eleverna ett kompensatoriskt stöd vilket genererat en större arbetsro, ett utökat lärande och tryggare tillvaro och större sammanhållning i klassrummet
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali -
10 jan 2020