SMART mål

Inget SMART mål definierat än

HT 2019 - Dalslundsskolan 4-6
Kooperativt lärande Art. 12 Åsiktsfrihet och rätten till att bli hörd Art. 28 Utbildning, rätt till Art. 3 Barnets bästa
Genomförs av
Jenny Olsson Mohammad-Ali
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali - 10 jan 2020

Slutsats

Ingen slutsats än


Uppdragsbeskrivning
Förväntad effekt i verksamheten
- Genomföra de förmätingar som beskrivs i projektplanen - Tillsammans med läraren ta reda på vilka förändringar som behöver göras men också involvera elevernas tankar och behov. - Tillsammans med läraren diskutera hur förändringen i lärmiljön ska få en effekt i det kompensatoriska behovet i gruppen och tillsammans med läraren diskutera hur olika elevaktiva lektionsupplägg kan utföras och kombineras och hur de kan utnyttja lärmiljön för att optimera lärandet hos var och en av eleverna. - Att i impelmenteringsfasen vara ett stöd för läraren då möblerna ställs på plats gradvis och då arbetet med rutiner, strukturer och samsyn i klassrummet skapas. - Att under den genomförande fas tillsammans med läraren sträva efter att få mesta möjliga effekt av det flexiblare klassrummet i undervisningen och utvärdera vilken förändring och inverkan den nya närmiljön får.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet

Inget förväntat stöd definierat än


Genomförande
Insats 1
Elevenkäter som genomförs både före och efter, som rör frågor om arbetsro, trygghet, ljudnivå och arbetsställningar. Ljudmätningar före och efter. Observationer med fokus på samarbete i grupper. Utvärdering av några kooperativa lärstrukturer och hur det fungerar att genomföra dessa före och efter. Intervjuer med eleverna
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali - 10 jan 2020
Effekt 1.1
Projektet har under den här terminen gett följande resultat: - utifrån intervjuer med eleverna kan vi se att den flexibla lärmiljön erbjuder eleverna ett kompensatoriskt stöd vilket genererat en större arbetsro, ett utökat lärande och tryggare tillvaro och större sammanhållning i klassrummet
Senast uppdaterad av Jenny Olsson Mohammad-Ali - 10 jan 2020