SMART mål
Utveckla elevernas förståelse för texters innehåll när de själva tar sig an skriftliga texter.
HT 2018 - Tågarpskolan
Genomförs av
Matilda Persson Sjödell
Matilda Persson Sjödell
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
23 aug 2019
Slutsats
Ingen slutsats än
Uppdragsbeskrivning
Förväntad effekt i verksamheten
Årskurs 3 mäter nuläge genom att göra läsförståelse på berättande text, samt producera egen berättande text. Årskurs 3 arbetar med genrepedagogiken i svenska för att eleverna ska bli förtrogna med berättande texter för att kunna identifiera dess drag.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Inget förväntat stöd definierat än
Genomförande
Insats 1
Arbete med båda lärarna i åk 3 för att öka det kollegiala samarbetet, samt individuell handledning och stöd i planering och utvärdering.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
23 aug 2019
Effekt 1.1
Efter att ha undersökt elevernas förmåga skriva/återge en berättelse med en tydlig röd tråd så har vi sett en positiv ökning i resultatet.
HT-18 "röd tråd"
23/44 gröna
8/44 gula
13/44 röda
VT-19 "röd tråd"
28/42 gröna
10/42 gula
4/42 röda
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
23 aug 2019