SMART mål
Utvecklande av formativ bedömning
HT 2017 - Tågarpskolan
Genomförs av
Matilda Persson Sjödell
Matilda Persson Sjödell
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
23 aug 2019
Slutsats
Ingen slutsats än
Uppdragsbeskrivning
Förväntad effekt i verksamheten
Att tillsammans med lärarna utveckla den formativa bedömningen
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Inget förväntat stöd definierat än
Genomförande
Insats 1
Handledning i grupp och individuellt efter bokning av lärare. Kollegiala observationer. Lärarna formulerade själv sin fokusområden och skrev observationsschema utifrån dem.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
23 aug 2019
Effekt 1.1
Lärarna har i högre grad låtit eleverna vara delaktiga i planeringen. Eleverna har blivit mer medvetna om sitt eget lärande. Eleverna har blivit mer engagerade och intresserade av sitt eget lärande. Eleverna är i högre grad medvetna om vad de ska lära sig. Eleverna reflekterar oftare och djupare. Lärare har känt sig motiverade till att "höja ribban" på sin undervisning.
Senast uppdaterad av Matilda Persson Sjödell -
23 aug 2019