SMART mål
Lärarna kopplar KL till sin planering och bedömning. Planering av lektionsinnehåll och bedömning kommer först, därefter planerar lärarna vilken struktur/övning enligt KL de ska använda. Den formativa bedömningen i undervisningen ökar.
HT 2018 - Södervångskolan
Genomförs av
Emelie Friberg
Emelie Friberg
Senast uppdaterad av Emelie Friberg -
06 maj 2020
Slutsats
Ingen slutsats än
Kooperativalärstrukturer - planering och bedömning
Förväntad effekt i verksamheten
Förväntad effekt som den beskrivs i beställningen: “Om två år ska undervisningen genomsyras av KL och bedömningen blir mer formativ. Bedömningen sker i pågående processer. Möjlighet till att stärka individens självkänsla genom att erbjuda olika strukturer för inhämtande av kunskaper samt sätt att uttrycka sig. Mer språkutvecklande arbete, delaktighet i lärandet, eleverna tar mer ansvar för sitt eget lärande”.
Förväntat stöd från Kvalitetsteamet
Inget förväntat stöd definierat än
Genomförande
Insats 1
En pedagog från Kvalitetsteamet arbetade med samtliga fem lärare på skolan, genom att vara ett stöd i planering, genomförande och utvärdering av lektioner. Kvalitetsteamet ledde också diskussioner utifrån gemensam litteraturläsning på arbetslagsmöten, samt deltog på de ledningsgruppsmöten som rörde uppdraget.
Senast uppdaterad av Emelie Friberg -
23 aug 2019
Effekt 1.1
Lärarna planerar lektionsinnehåll och bedömning först, sedan väljer de vilken KL-metod de ska arbeta med.
Senast uppdaterad av Emelie Friberg -
23 aug 2019